Awaryjne przywracanie i migracja zasobów BaseLinker, na skutek pożaru serwerowni

24 września 2021

Awaryjne przywracanie zasobów Baselinker

BaseLinker to polska firma, dostarczająca na rynek europejski usługi integrujące wiele różnych narzędzi dedykowanych dla rynku e-commerce z platformami sprzedaży internetowej, takimi jak eBay, Allegro czy Amazon. Pożar w jednej z serwerowni, gdzie przechowywane były  zasoby Klienta, spowodował czasowy brak dostępu do usług oferowanych przez BaseLinkera. Efekt? Ogromne problemy z działaniem tysięcy sklepów internetowych w Polsce i za granicą. Równolegle, awarii uległy też miliony stron internetowych, które korzystały z feralnej serwerowni.

 

Awaria, której nikt się nie spodziewał

Wczesnym rankiem, 10 marca 2021 roku, CEO Baselinkera otrzymał informacje o problemach z serwerami swojego vendora. O 3.00 rano serwery przestały działać. W tym momencie rozpoczął się nasz wspólny wyścig z czasem. Błyskawicznie uruchomiliśmy awaryjny support, rozpoczęliśmy migrację zasobów do AWS i onboarding zespołu Klienta, przygotowujący go do pracy w nowym środowisku.

Awaria dwóch bloków serwerowych w jednym czasie była zdarzeniem kompletnie niespodziewanym, na które niezwykle trudno było się przygotować. Dzięki błyskawicznie podjętej decyzji o migracji infrastruktury do AWS oraz backupie danych Klienta, wykonanym w trzeciej, niezależnej lokalizacji w zupełnie innym kraju, udało nam się przywrócić system do działania w ciągu zaledwie jednej doby!

Kiedy już udało się przywrócić BaseLinkera do działania, rozpoczęliśmy prace związane z optymalizacją wydajności aplikacji w nowym środowisku.

 

Szybkość działania, kluczem do sukcesu

BaseLinker wspiera tysiące swoich Klientów w zarządzaniu zamówieniami, zasobami magazynowymi, logistyką i wysyłkami. Łatwo więc zrozumieć, jak krytyczny był brak dostępu do serwisu dla jego Klientów, dla których każda godzina przestoju, oznaczała ogromne straty finansowe. Najlepszym możliwym rozwiązaniem w tej sytuacji było powołanie działającego całodobowo zespołu DevOps Hostersi, który dzień i noc (dosłownie!) pracował nad przywróceniem funkcjonalności BaseLinkera.

Współpraca z Klientem w „trybie awaryjnym” trwała łączenie około 4 tygodni. W tym czasie pracowaliśmy przede wszystkim na Amazon RDS i Amazon EC2, w celu całkowitego zniwelowania skutków pożaru i zapewnienia komfortu pracy dla zespołu BaseLinker w nowym środowisku.

Kiedy już sytuacja została opanowana, a zasoby BaseLinkera zostały skutecznie zmigrowane i skonfigurowane w nowym, stabilnym i responsywnym środowisku, Klient błyskawicznie podjął decyzję o związaniu się z Hostersami i chmurą AWS na stałe.

 

Jak feniks z popiołów

Pełną funkcjonalność serwisu udało się przywrócić w ciągu pierwszej doby pracy w „trybie awaryjnym”. Po czterech tygodniach naszej pracy, gotowe było w pełni stabilne, bezpieczne, skalowalne i funkcjonalne środowisko chmurowe.  Dzięki niezwykle sprawnemu działaniu i zaangażowaniu zespołu Hostersów, BaseLinker, oprócz błyskawicznego powrotu do pełnej funkcjonalności, pokazał swoim obecnym i potencjalnym Klientom, że nawet z tak trudnych sytuacji, firma potrafi wyjść obronną ręką. Wnioski, które wspólnie wyciągnęliśmy sprawiły, że żadna awaria nie zdoła już przerwać działania aplikacji. Dzięki sprawnemu zarządzaniu kryzysem i błyskawicznej odbudowie aplikacji, BaseLinker zdołał przekuć tę niecodzienną sytuację w sukces wizerunkowy pewnego i odpowiedzialnego partnera biznesowego.

Dzięki wprowadzonym rozwiązaniom BaseLinker zyskał skalowalne, bezpieczne i stabilne środowisko, dzięki któremu oszczędza pieniądze i czas pracowników, który może zostać spożytkowany na rozwój aplikacji. Z perspektywy czasu możemy też stwierdzić, że wybuch pożaru i czasowe ograniczenie dostępu do danych, mocno przyspieszyła rozwój technologiczny Klienta. Również CMO Baselinkera, Małgorzata Tymczyszyn-Koziołek, przyznaje, że migracja do chmury AWS i wykorzystanie metodyki DevOps, to dla Baselinkera „tygodnie zaoszczędzonej pracy i nieporównywalnie łatwiejsze zarządzanie całą infrastrukturą”.

 

PYTANIA? SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Zobacz również:

Migracja do Amazon Web Services aplikacji i serwisów DANONE

Migracja środowiska deweloperskiego, bazującego na mikroserwisach, do chmury AWS, w oparciu o platformę Kubernetes dla NeuroSYS

Wdrożenie i opieka nad infrastrukturą chmurową w AWS dla Displate

Migracja bazy danych MySQL do Amazon Aurora platformy Landingi.com

Migracja serwisu edukacyjnego EduNect do chmury AWS

Case Studies
Referencje

Hostersi zapewniają wsparcie administracyjne dla chmurowej infrastruktury Danone GmbH w Amazon Web Services. Hostersi świadczą support dla wielu projektów internetowych, ulokowanych w kilkudziesięciu instancjach. Jesteśmy pod dużym wrażeniem profesjonalizmu, jakości usług i kompetencji zespołu Hostersi. 

Marek Nadra
Business Solution Manager Supporting the Enterprise
W skrócie o nas
Specjalizujemy się w dostarczaniu rozwiązań IT w obszarach projektowania infrastruktury serwerowej, wdrażania chmury obliczeniowej, opieki administracyjnej i bezpieczeństwa danych.