Hosting kampanii sprzedażowych ecommerce

1 września 2016
Hosting kampanii sprzedażowych ecommerce

Hosting kampanii sprzedażowych ecommerce to rzecz, która spędza sen z powiek wielu właścicieli e-biznesów. Kampania sprzedażowa w Internecie wymaga niezawodnego rozwiązania hostingowego na konkretny okres czasu. Jeśli martwisz się, czy Twoje serwery wytrzymają obciążenie w Black Friday lub Cyber Monday, to znaczy że myślisz rozsądnie i powinieneś zawczasu się do tego przygotować.

 

Hosting Black Friday, Cyber Monday

Jeżeli dość popularny serwis internetowy potrzebuje normalnie około 0,5 Mbita pasma transferu, to kampania mailingowa może zwiększyć to zapotrzebowanie 4-krotnie, a wypadku kampanii reklamowej w social media nawet 30-krotnie. Duże kampanie reklamowe w wielu mediach równocześnie potrafią zwiększyć pasmo nawet 200-krotnie do ponad 100 Mbitów. W przypadku kampanii sprzedażowych prawdziwym problemem jest ilość osób, równocześnie dokonująca zakupów. Internauci, polujący na okazje, masowo przeglądając ofertę sklepu i otwierając kilka stron jednocześnie, generują setki razy więcej zapytań do serwera na sekundę niż przy ?normalnym? ruchu. Takich momentów jest w ciągu roku kilka ? okres świąteczny, wyprzedaże, Black Friday, czy Cyber Monday. Nie każda infrastruktura ecommerce jest na to odpowiednio przygotowana. Jeśli jednak nie zadbamy o odpowiednią infrastrukturę serwerową, nawet najbardziej dopracowany serwis będzie albo chodził powoli, albo w kulminacyjnym momencie przestanie w ogóle działać. Konsekwencje biznesowe takiego stanu rzeczy są oczywiste ? irytacja klientów i załamanie sprzedaży. A tego oczywiście nikt nie chce. Co prawda skala mocy internetowych wyprzedaży jest zupełnie inna niż chociażby za Oceanem, gdzie klienci w okresie świątecznej gorączki zakupów potrafią wydać ponad 600 mld dolarów, ale i u nas e-zakupy cieszą się coraz większą popularnością. Świadczy o tym fakt, że w 2015 roku 53% polskich internautów dokonało zakupów właśnie przez Internet. To wzrost aż o 21% w porównaniu do 2014 roku. I jeśli wierzyć prognozom, to w 2016 roku będzie można odnotować kolejny wzrost na poziomie 17,8%.

 

Jak działa hosting kampanii sprzedażowych ecommerce w praktyce?

Jest mało prawdopodobne, aby ?standardowy? hosting potrafił sprostać coraz popularniejszym i generującym coraz większy ruch kampaniom sprzedażowym w rodzaju Black Friday, czy Cyber Monday. Utrzymanie sklepów internetowych lub serwisów wymaga w takich sytuacjach szczególnych warunków oraz błyskawicznych reakcji ze względu na duże wymagane pasmo, jego nieprzewidywalność oraz dużą zmienność natężenia ruchu odbiorców. Tego rodzaju kampanie są zawsze wymagającym wyzwaniem nie tylko dla Twojego zespołu, ale na końcu zawsze dla infrastruktury oraz administratorów. Jednym z kierunków przy tak dynamicznych kampaniach sprzedażowych jest chmura obliczeniowa, która daje możliwość  dynamicznej zmiany wykorzystywanych zasobów. A co jeszcze lepsze – w przypadku chmury Amazon Web Services – płacimy w modelu pay-per-use ? za godzinę faktycznego wykorzystania zasobów. Czyli mówiąc wprost ? zapłacimy tylko za to, czego realnie używamy. Jednym z przykładów jest brytyjski Shop Direct, który podczas rekordowego Black Friday w 2013 r., dzięki chmurze AWS, obsługiwał niemal 10 000 zamówień na godzinę!

 

Zobacz, jak Shop Direct poradził sobie z obsługą zamówień w Black Friday, wykorzystując AWS

 

Innym przykładem jest gigant ecommerce, największy sklep internetowy świata, amazon.com, który nie zamierzając czekać na jesienne globalne akcje sprzedażowe w rodzaju Cyber Monday, czy Black Friday, organizuje w lipcu własną akcję ? Prime Day, który wcale nie ustępuje wspomnianym wcześniej kampaniom, z roku na rok bijąc kolejne rekordy sprzedażowe. Jak donosi tegoroczny raport Slice Intelligence, lipcowy Prime Day na amazon.com zgromadził 74% wszystkich amerykańskich klientów ecommerce! Dość powiedzieć, że ten jednodniowy szał zakupowy przyniósł efekt w postaci ponad 2 milionów sprzedanych zabawek, ponad 1 miliona par butów oraz 90 000 odbiorników TV. Jak na jeden dzień, całkiem nieźle! Oczywiście do całej akcji zaangażowany był potężny arsenał narzędzi, które oferuje Amazon Web Services, m.in. EC2, Auto Scaling, EBS, Amazon API Gateway, CloudWatch, Route 53, CloudFront, S3 i wiele innych. Obsłużenie globalnego ruchu, pochodzącego ze wszystkich kontynentów i różnych stref czasowych to naprawdę ogromne wyzwanie. Co jednak ciekawe, nawet mały ecommerce, który ma zaledwie promil ruchu, który odnotowuje amazon.com, z powodzeniem może korzystać z AWS. Jeśli jesteście ciekawi, jak dokładnie poradził sobie amazon.com podczas Prime Day, odsyłamy do interesującego wpisu na blogu Amazon Web Services: How AWS Powered Amazon?s Biggest Day Ever.

 

Podsumowanie

Dynamiczne kampanie sprzedażowe, nagłe wzrosty ruchu mogą ?wykończyć? nawet najlepiej przygotowany sklep internetowy. Jeśli nie pomyślimy zawczasu o odpowiedniej infrastrukturze, podczas akcji typu Black Friday, czy Cyber Monday pozostanie nam liczyć straty, podczas gdy nasi konkurencji będą ochoczo zacierać ręce (nierzadkim przypadkiem jest także generowanie dodatkowego ruchu właśnie przez naszą konkurencję!). Dlatego systemy Hostersów i rozwiązania, z których korzystamy (patrz Amazon Web Services) są w pełni skalowalne, tak aby błyskawicznie reagować na wzrost obciążenia w Twoim sklepie internetowym lub serwisie. Ponadto obsługujemy wszystkie, te bardziej i mniej popularne, platformy ecommerce (PrestaShop, Magento, Quick.Cart, OpenCart, VirtueMart, osCommerce, WooCommerce), dbając o to, aby  sklep internetowy, czy serwis były zawsze online.

 

Pytania? Skontaktuj się z nami

 

 

 

Zobacz również:

Hosting ecommerce dla sklepu internetowego
Przeniesienie sklepu internetowego do chmury
Infrastruktura serwerowa bez tajemnic. Serwer dedykowany, VPS, czy chmura?
Zarządzenie serwerami i optymalizacja dla Olive.pl
Chmura AWS na czas sprzedaży biletów na koncert Justina Biebera