Serwisy e-commerce w 2022 roku ładowały się szybciej w porównaniu z 2021 rokiem
Już po raz ósmy przeprowadziliśmy badanie szybkości ładowania najpopularniejszych platform e-commerce w Polsce.
Serwis, który znacznie przyśpieszył to doz.pl, który w 2021 ładował się 14,3 sekundy, a już w 2022 tylko w 5,6 sekund czyli przyśpieszył aż o 8,7 sekundy. Kolejny serwis, który również znacznie przyśpieszył to x-kom.pl, który w 2021 ładował się z czasem 11,9 sekundy, a w 2022 to już tylko 4,1 sekundy i tutaj różnica wynosi 7,8 sekundy.
Najbardziej zwolnił serwis allegro.pl , który w roku 2021 miał czas ładowania 1,0 sekund, a rok później 7,0 sekundy, różnica wynosi aż 6,0 sekundy. Kolejny serwis, który zwolnił to rossmann.pl, który w 2021 ładował się z czasem 1,5 sekundy, a w 2022 to już 5,7 sekundy, różnica wynosi 4,0 sekundy. Warto zwrócić też uwagę, że serwis empik.com zamyka stawkę najwolniejszych serwisów zarówno w roku 2021 i 2022, a czas ładowania wynosi 10,4 sekundy. Kolejny serwis, który ładował się w takim samym czasie w 2021 i 2022 to eobuwie.com.pl i nie przekracza on magicznej liczby 3.0 sekundy.
Serwisy, które w 2022 roku ładowały się w czasie do trzech sekund to aż 7 serwisów na 17 badanych.
bonprix.pl – 1,6 sekundy |
answear.com – 1,7 sekundy |
gemini.pl - 1,7 sekundy |
modivo.pl – 2,4 sekundy |
euro.com.pl – 2,8 sekundy |
eobuwie.com.pl – 3,0 sekundy |
olx.pl – 3,0 sekundy |
Według Google’a wydłużenie ładowania się witryny o 1-3 sekundy powoduje wzrost wskaźnika odrzuceń o 32%, a wydłużenie o 1-6 sekund zwiększa ten sam współczynnik średnio aż do wartości 106%.
Według raportu Unbounce prawie 70% konsumentów przyznaje, że szybkość strony wpływa na ich skłonność do zakupu.
Rozwój rynku e-commerce daje większy wybór i sprawia, że wzrosły wymagania klientów w stosunku do e-sklepów. Prędkość działania serwisów sprzedażowych jest bardzo ważna. Im szybciej i sprawniej klient będzie mógł poruszać się po e-sklepie, tym większe prawdopodobieństwo, że nie opuści i dokona zakupów. Dlatego ważne jest, aby zadbać o szybkość działania e-sklepu poprzez optymalizację kodu i obrazków, skorzystanie z odpowiednich hostingów, monitorowania wydajności oraz regularne aktualizowanie oprogramowania e-sklepu.