Badanie szybkości ładowania sklepów polskich marek modowych

5 kwietnia 2024

Badanie szybkości ładowania sklepów polskich marek modowych

Tym razem postanowiliśmy przyjrzeć się czasom ładowania sklepów internetowych polskich marek modowych. Z badania wynika, że tylko 4 z 12 badanych serwisów dokonało optymalizacji swojego serwisu, a co za tym idzie ładuję się poniżej 3 sekund.

Szybkość ładowania strony ma kluczowe znaczenie dla sukcesu sklepów internetowych. Dbałość o optymalizację czasu ładowania przekłada się na zadowolenie użytkowników, konwersje i wyniki finansowe. Według badań udostępnionych przez Google, aż 40% użytkowników opuszcza witrynę internetową (w tym również sklep internetowy), jeśli nie otrzyma treści w przeciągu 3 sekund. To oznacza, że jeśli strona ładuje się zbyt wolno, potencjalni klienci mogą zrezygnować z jej przeglądania.

Metodologia

W pierwszej kolejności nasz zespół wytypował topowe polskie marki modowe,które zostały poddane testom.. W celu zagwarantowania dokładności i wiarygodności wyników, wykorzystano  automatyczne skryptów symulujące ładowanie stron w przeglądarkach i zbierające metryki, a samo badanie zostało podziale na kilka etapów. Co godzinę, przez 7 kolejnych dni testowaliśmy szybkość ładowania serwisów wykorzystując do tego trzy niezależne Data Center z różnych regionów Europy. Zebrane w ten sposób dane pozwoliły nam określić średnie czasy ładowania poszczególnych sklepów.

Wykonując testy skupiliśmy się na dwóch „stanach” załadowania treści. Pierwszy – do załadowania minimalnej ilości danych niezbędnych do zagwarantowania użyteczności sklepu i drugi – do załadowania wszystkich elementów sklepu, w tym skryptów i odwołań.

Wyniki

Najszybszym serwisem okazał się umiar.pl, osiągając imponujący czas ładowania 0,7 sekundy, drugie miejsce z czasem 1,2 sekundy zajął chylak.com ,a trzecie miejsce na podium przypadło serwisowi vandanovak.com, który załadował się w 2,1 sekundy. Czwarte miejsce zajął serwis nago.com, osiągając czas ładownia poniżej 3 sekund - 2,2 sekundy. Najdłużej ładował się sklep naoko-store.pl, potrzebując na to aż 12,7 sekundy.

Podsumowanie

Analizując wyniki badania, warto pamiętać, że czas ładowania poniżej 3 sekund to tylko jeden z wielu czynników wpływających na sukces w e-commerce. Inne czynniki, takie jak interfejs użytkownika, oferta produktowa i obsługa klienta, również mają znaczący wpływ. Niemniej jednak, szybkość ładowania stron internetowych znacząco wpływa na doświadczenie użytkownika i może przyczynić się do zwiększenia konwersji i zaufania do marki.

Badanie szybkości ładowania sklepów polskich marek modowych

Case Studies
Referencje

Hostersi odpowiadali za migrację naszej platformy Nsflow do środowiska Amazon Web Services, opartego na klastrach Kubernetes. Proces został przeprowadzony z zachowaniem pryncypiów CI/CD, zapewniających sprawną migrację. Współpracę z Hostersami oceniamy wysoko, ze szczególnym naciskiem na profesjonalizm, elastyczność i zaangażowanie osób biorących udział w procesie. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy i polecamy firmę Hostersi jako rzetelnego i profesjonalnego partnera, o rozbudowanych kompetencjach w obszarze AWS i Kubernetes.

Tomasz Kowalczyk
CEO NeuroSYS Sp. z o.o.
W skrócie o nas
Specjalizujemy się w dostarczaniu rozwiązań IT w obszarach projektowania infrastruktury serwerowej, wdrażania chmury obliczeniowej, opieki administracyjnej i bezpieczeństwa danych.