Badanie szybkości ładowania polskich sklepów internetowych podczas Black Weekend 2024

Wyniki badania szybkości ładowania polskich sklepów internetowych podczas Black Weekend 2024

Black Weekend 2024, obejmujący okres od 29 listopada do 2 grudnia, to czas wzmożonej aktywności zakupowej w polskich sklepach internetowych. Zespół Hostersi przeprowadził w tym czasie kolejną edycję badania szybkości ładowania stron internetowych najpopularniejszych e-sklepów w Polsce. W czasie badania przeanalizowaliśmy kluczowe wskaźniki wydajności, a wyniki które otrzymaliśmy, prezentujemy poniżej

Kluczowe wskaźniki i zwycięzcy w swoich kategoriach

Badanie skupiło się na dwóch głównych wskaźnikach:

  • First Visual Change (FVC) – moment, w którym użytkownik widzi pierwsze zmiany wizualne na stronie.
  • Last Visual Change (LVC) – czas, w którym strona jest w pełni załadowana.

Najlepsze wyniki First Visual Change (FVC) 

 

Najkrótszy czas FVC osiągnęły sklepy:

Najdłuższe czasy First Visual Change (FVC)

Na końcu zestawienia znalazły się:

Wskaźnik Last Visual Change (LVC)

Pod względem pełnego załadowania strony (LVC), najlepsze wyniki osiągnęły:

Z kolei najdłuższe czasy Last Visual Change (LVC) odnotowano dla:

Wszystkie dane niezbędne do badania zebraliśmy w oparciu o testy automatyczne, których celem było zbadanie rzeczywistych czasów ładowania określonych witryn. Dla każdej lokalizacji testowano pojedynczy adres URL, mierząc czas do załadowania użytecznej wersji strony z niezbędnymi elementami i odwołaniami zewnętrznymi, oraz czas końcowy z załadowanymi wszystkimi elementami, skryptami i odwołaniami.

Porównanie wyników rok do roku

Analiza wykazała, że prócz drobnych wyjątków, sklepy poprawiły średnie czasów ładowania stron w porównaniu z rokiem 2023. Wiele sklepów internetowych skróciło swoje czasy FVC i LVC o około 10–20%, a rekordzista, modivo.pl, skrócił czas ładowania swojej witryny z 5,6 sekundy w 2023 roku do 1,1 w 2024.

Podsumowanie

Wyniki badania pokazują, że szybkość ładowania stron internetowych ma kluczowe znaczenie dla doświadczenia użytkowników podczas Black Weekend. Sklepy internetowe, które zainwestowały w optymalizację swoich witryn, osiągnęły lepsze wyniki zarówno pod względem FVC, jak i LVC, co mogło przełożyć się na wyższą sprzedaż i satysfakcję klientów.

Jeśli Twoja strona wymaga optymalizacji albo chcesz sprawdzić, czy może działać jeszcze sprawniej – skontaktuj się z nami!

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!

Wyniki badania szybkości ładowania polskich sklepów internetowych podczas Black Weekend 2024

 

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!