Badanie serwisów e-commerce podczas black weekend

18 grudnia 2020

black weekend 2020

W tym roku z powodu pandemii koronawirusa galerie handlowe działały w ograniczonym zakresie do piątku, 27 listopada , czyli do Black Friday.  Co spowodowało przeniesienie tego święta e-commerce do online. Co wiązało się z przygotowaniem serwisów na obsłużenie zdecydowanie dużo większego ruchu. Tak jak rok temu postanowiliśmy zbadać, jak radzą sobie sklepy oferujące różny asortyment.

Badanie przeprowadzono w dniach 27-29.11.2020. Każdy pomiar wykonywany był co godzinę. Po wejściu na stronę zbierane były statystyki z przeglądarki oraz automatycznie analizowane pod względem zmian w kolejnych klatkach (first, last visual change). Każda ze wskazanych stron testowana była z 3 lokalizacji: Frankfurt Amazon Web Services (EC2 m5.xlarge), Warszawa Oktawave, Rybnik Hostersi Data Center.

Wśród drogerii zwycięzcą jest amfora.pl z czasem 1,2 sekundy, sprzęt elektroniczny euro.com z czasem 1,4 sekundy, obuwnicza eobuwie.com.pl z czasem 2,3 sekundy, jeżeli chodzi o branżę modową to najlepszy czas należy do lancerto.com z czasem 3,3 sekundy. Poniżej 3 sekund ładuję się jeszcze serwisy douglas.pl z czasem 2,3 sekundy, neo24.pl z czasem 2,8 sekundy i sephora.pl z czasem 3 sekundy i jest to też najdłuższy czas ładowania dla drogerii. Ostatnie miejsce zajmuje x-kom.pl z czasem 10,9 sekundy. Jeżeli chodzi o jeżeli o branżę modową najdłuższy czas należy do answer.com z czasem 8,2 sekundy.

Porównując wyniki z rokiem 2019 serwis amfora.pl jest po raz kolejny zwycięzcą i na dodatek utrzymał ten sam czas ładowania. Douglas.pl ewidentnie poprawił swój czas ładowania (2019 - 8,3 sekundy, 2020 – 2,3 sekundy), to samo dotyczy sephora.pl (2019 - 7,5 sekundy, 2020 – 3 sekundy) Ewidentnie widać, że drogerie postawiły na optymalizację co za pewne podczas tego black weekend owocowało brakiem utraty przychodów. Należy również zauważyć, że serwis mediamarkt.pl również znacznie przyśpieszył (2019-9,4 sekundy, 2020 – 3,9 sekundy). Niestety serwis x-kom.pl zaliczył ogromny spadek w 2019 wynosił czas ładowania 2,2 sekundy, natomiast w 2020 roku to 10,9 sekundy i jest to najdłuższy czas ładowania w ramach przeprowadzonego przez nas badania. Jeżeli chodzi o branżę modową to tylko serwis lancerto.pl przyśpieszył (2019 – 5,1 sekundy, 2020 – 3,3 sekundy) pozostałe zwolniły domodi.pl (2019 – 3,5 sekundy, 2020 – 6,4 sekundy) czy answer.com (2019 – 4,8 sekundy, 2020 – 8,2 sekundy). Należy też zauważyć, że serwisy związane z elektroniką komputronik.pl (2019 – 5,2 sekundy, 2020 – 5,9 sekundy) czy mediaexpert.pl (2019 - 7,3 sekundy, 2020 – 8,2 sekundy) muszą pomyśleć o optymalizacji, bo czasy ładowania powyżej 5 sekund wiążą się z porzuconymi koszykami.

infografika black weekend 2020