Allegro najszybciej ładującym się serwisem e-commerce podczas Black Friday i Cyber Monday

3 grudnia 2021

black weekend 2021

Wiemy, jak polskie sklepy internetowe poradziły sobie z szybkością ładowania podczas święta wyprzedaży w Internecie.

 

Najszybszym serwisem w badaniu pod kątem załadowania się wszystkich elementów na stronie (tzw. last visual change) okazał się serwis allegro.pl, którego czas ładowania podczas weekendu wyprzedaży wynosił 1 sekundę. Na drugiej pozycji uplasował się serwis zalando-lounge.pl, który uzyskał czas 1,9 sekundy. Na trzeciej pozycji uplasował się serwis euro.com.pl z czasem 2,1 sekundy. Poza podium znalazł się serwis answear.com z czasem 2,2 sekundy i to jest ostatni, który ładował się poniżej 3 sekund. Na ostatniej pozycji znajduje się x-kom.pl z czasem 12,4 sekundy.

Patrząc na zestawienie serwisów z trzech ostatnich lat answear.com, jest niekwestionowanym zwycięzcom (2019 - 4,8 sekundy, 2020 - 8,2 sekundy, 2021 - 2,2 sekundy). Kolejny serwis, który przyśpieszył to mediaexpert.pl (2019 - 7,3 sekundy, 2020 - 8,2 sekundy, 2021 - 7,0 sekundy). Pozostałe serwisy nieznaczeni zwolniły, co można zaobserwować na infografice. Natomiast serwis x-kom.pl tak jak w 2020 jest na ostatniej pozycji i niestety jeszcze zwolnił w stosunku do roku 2020 (2019 - 2,2 sekundy, 2020 - 10,9 sekundy, 2021 - 12, 4 sekundy).

Dane zostały zebrane w oparciu o testy automatyczne, a celem pomiarów było zbadanie rzeczywistych czasów ładowania wskazanych witryn. Dla każdej lokalizacji testowany był pojedynczy adres URL i mierzony był czas do załadowania użytecznej wersji strony z niezbędnymi jej elementami i odwołaniami zewnętrznymi oraz czas końcowy z załadowanymi wszystkimi elementami, skryptami i odwołaniami.

Testy zostały przeprowadzone z 3 lokalizacji, dwóch w Polsce (Warszawa, Rybnik) i jednej z zagranicy - Frankfurtu (chmura Amazon Web Services). Kilka miejsc wykonywania testów miało na celu zwiększenie ilości pomiarów oraz wyeliminowanie ewentualnych problemów z pojedynczą lokalizacją testową. Każdy pomiar wykonany był co godzinę, w sumie było ich aż ponad 3700.

 

black weekend 2021

 

 

 

 

Case Studies
Referencje

Dzięki wsparciu specjalistów Hostersi Sp. z o.o. i ścisłej współpracy z naszym zespołem developerskim, kampania sprzedażowa biletów na koncert Justina Biebera odniosła stuprocentowy sukces. Chmura obliczeniowa Amazon Web Services po raz kolejny zdała swój egzamin.

Marek Kurzawa
Manager produkcji w Prestige MJM
W skrócie o nas
Specjalizujemy się w dostarczaniu rozwiązań IT w obszarach projektowania infrastruktury serwerowej, wdrażania chmury obliczeniowej, opieki administracyjnej i bezpieczeństwa danych.