Konfiguracja i optymalizacja serwisu Tusk.pl

6 stycznia 2006
Konfiguracja i optymalizacja serwisu

Konfiguracja i optymalizacja serwisu tusk.pl odegrała kluczową rolę w kampanii wyborczej, dostosowując architekturę serwerową do wzmożonego ruchu w serwisie

Konfiguracja i optymalizacja serwisu Tusk.pl – opis projektu

Serwis internetowy www.tusk.pl był pierwszym serwisem, w którym wykorzystano interaktywną prezentację kandydata na prezydenta. We wspomnianej prezentacji Donald Tusk, przedstawił się swoim wyborcom, prezentując później swój program wyborczy wraz z aktualnościami dotyczącymi przebiegu kampanii przed wyborami prezydenckimi, zapowiedzianymi na dzień 9 października 2005 roku.

Wyzwanie

Kampania wyborcza Donalda Tuska przeprowadzona w Internecie była istną nowością. Wykorzystana w niej technologia dała zamierzony efekt. Telewizyjny program informacyjny Teleexpress emitowany w programie pierwszym Telewizji Polskiej, poinformował polskich obywateli o nowatorskim sposobie wykorzystania Internetu, jako środka komunikacji medialnej w kampanii wyborczej. Podana informacja wywołała ogromne zainteresowanie polskich internautów. W krótkim czasie liczba użytkowników odwiedzających serwis z kampanią wyborczą, gwałtowanie wzrosła.

Konfiguracja i optymalizacja serwisu

Zanotowano niespodziewany 240-krotny skok ruchu na stronie z 0,5 MB/s do 120MB/s.

Dane obrazują również znaczący wzrost uśrednionego dziennego transferu danych 0,1 MB zanotowanego 24 sierpnia 2005 roku, kończąc na 18,8 MB 25 sierpnia tego roku.

Konfiguracja i optymalizacja serwisu

Realizacja

Serwisy kampanii reklamowych wymagają szczególnej uwagi właściciela serwisu oraz infrastruktury technicznej i pracy administratorów. Klient ma pewność, że inwestycje poczynione przez niego na działania marketingowe są współmierne z możliwościami technologicznymi witryn. Dzięki umiejętnościom, doświadczeniu i unikalnej wiedzy zespołu administratorów, konfiguracja architektury jest optymalnie dopasowana do chwilowo wzmożonego ruchu na stronie, a to wszystko przy pełnej minimalizacji kosztów!

Zespół naszych administratorów na bieżąco monitorował szybkość ruchu na stronie internetowej poświęconej prezentacji Donalda Tuska.

Serwis wymagał szczególnej uwagi w momencie wzmożonego ruchu internautów na stronie kandydata na prezydenta.

Zaproponowane rozwiązania optymalne, błyskawicznie reagowały na gwałtowny wzrost obciążenia strony www. Dzięki dużej mocy obliczeniowej wykorzystywanych w kampanii serwerów i rezerw łącza internetowego, kampania była pod stałą 24-godzinną kontrolą administracji.

Korzyści

Pomimo faktu, że serwis znacząco przekroczył przewidywany transfer danych na sekundę, jego dostępność i stabilność nie zostały zakłócone. Kampania wyborcza Donalda Tuska cieszyła się w Internecie wysokim zainteresowaniem internautów.

Wymagało to stałego nadzoru administratorów, którzy czuwali nad przebiegiem odwiedzin poszczególnych użytkowników. Automatyczny system ostrzegania przed niespodziewanym wzrostem transferu danych przez serwis internetowy daje możliwość błyskawicznego przekazania informacji do klienta o spodziewanym przekroczeniu umownego limitu.

Odpowiedni dobór infrastruktury technicznej i wolność zasobów sprawiają, że nasze systemy są łatwo skalowalne. Dzięki temu błyskawicznie potrafiliśmy dostosować się do potrzeb serwisu, bez względu na zaistniałą sytuację.

Dostępność i bezawaryjność serwisu klienta jest dla nas najważniejsza. Dlatego też, w wyniku gwałtownego skoku ruchu na stronie, zespół naszych administratorów stale monitorował serwis i w razie jakichkolwiek komplikacji przystępował do odpowiednich działań.

Administratorzy przydzielili większe zasoby, aby w możliwie najkrótszym czasie zapewnić maksymalną optymalizację funkcjonalności serwisu www.tusk.pl oraz jego pełną dostępność dla użytkowników.

Pobierz